5 Mayıs 2009 Salı

Yaparım Her Sene Gül Dibine...

Gerçi başlık pek marazlı oldu :) o düşünülenden yapmam da, her sene bu günü iple çeker, gece karanlıkta inerim gül dibine, dilerim dileklerimi...
Herkes farklı yapıyor, kendimi bildim bileli böyle yaparım, elime çakıltaşlarını alıyorum, hani şu çocuk parklarındakilerden...
Dileklerimi resmediyorum, evse misal kare, arabaysa dikdörtgen iki de alta tekerlek niyetine, falan falan...
Sonra, her yaptığımın içine bir küçük bozuk para koyar, sabah işe giderken alırım o paraları...
Paraları da kağıda sarar, bantlar bantlar sıkıca, cüzdanımda taşırım uğur niyetine...
Budur Hıdırellez ritüelim...
Bir de epey geçmiş senelerin birinde bir arkadaştan duymuştum, gece cüzdanı koy pencere dibine veya balkona Hızır Baba geçerken elini değerse taşarmış, her daim cüzdan...
İşte insanoğlu, o sihirli kelime "taşma" beni hadiseyi gerçekleştirmeye itti...
Aldım Bey in ve benim cüzdanları, koydum balkona, o zaman da 11. katta oturuyoruz, bir nevi küçük zirve...
Hava da kötü içini de boşaltmak nereden aklıma gelsin, işin sonraki adımındayım ben, dolacak taşacak ya cüzdan...
Sabah, sen yağ yağmur bizim cüzdanların üzerine yağ, kepaze et içindekileri de cüzdanı da...
Hayır da ben bunu diğer cüzdan sahibine anlatana ve daha öncesinde gösterene kadar epey bir gülmüştüm yaptığıma...
O gülmedi ama...
O zaman ta yürekten diliyorum ki, bütün bu gecede dilenen hayırlı dilekler dualar, olsun bitsin, dolsun taşsın cüzdanlar - mutfaklar, sağlık fışkırsın her odadan da ağız tadıyla efendim...
Esen kalınız...
Sonradan akla gelen not: Yaptıklarım bir bir oldular. Ciddiyim... Bilahare en komiğini de yazarım :)

16 yorum:

TATESAL dedi ki...

İlahi Funda çok güldüm sizin cüzdanlara canım ya ...iyiki 11. kattan aşağı düşmemiş,bereket olacak diye tamamını yitirmemişsiniz...Bende Hıdırellezde yaparım birşeyler ama kendime pek yapmam kardeşlerime tanıdıklarıma ...Ama inan ne yaptıysam oldu..Ben başkalarına dilek ve duada bulununca olur ve mutlu olurum...Varsa bir dileğin arzuhalcin olurum seve seve....

sardunya dedi ki...

her dileğin olsun... sağlıkla.

Belgin dedi ki...

Fundacim sansiniz varmiski, düsmemis asagiya:)) Bütün dileklerin gercek olsun canim:)

TATESAL dedi ki...

Mimledim ama bakmak istersen gel...

çınar dedi ki...

Aynen bir hıdırellezde, yağmur vardı gece.Cüzdanı balkonda çiçeğin dibine koydum; ama nasıl koruyacağım ?düşündüm düşündüm sonunda cüzdanın üstüne şemsiyevari bir korunak yaptım.Yaptım yapmasına da, hızır üstündeki örtüden görememiş cüzdanı besbelli ki.o sene cüzdan hep boş kaldı:))
sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Funda'cım yaptıklarını gözümün önüne getirdim de çok güzel yahu.Para olayı da iyi fikir yani.Uğur yapmak falan.Sen bu işi bayağı detaylı yapıyorsun.Hiç tuttu mu bari onu yazmamışsın(^!^)
Allah gönlümüzdekini hayırlıysa versin İnşallah.
sevgilerimi yolluyorum canım.

SMİLENA dedi ki...

dilerim bu seneki dileklerin de kabul olur...

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Cüzdan olayını hiç yapmamıştım. Deniyeyim bende bu gece.

Sen Gelince dedi ki...

Umarım bu seferkiler de olur Funda:) Güllerin arasından sağlık, bereket, bolluk fışkırsın:)

Adsız dedi ki...

amın canım amın...

TATESAL dedi ki...

Canım işlem tamamdır....

GeCe dedi ki...

başlığa da olaya da çok güldüm ilahi yahu hayırlı olsun bu günümüz

cem dedi ki...

herkes başkaca diliyor dileğini bu günde.. demek ki aslolan tarz değil, istemek hemde çok istemek... umarım gerçekleşir herkesin hayalleri ( çok mu pembe bir dilek oldu)...

ELİF dedi ki...

kurutma gülleri dibine yapa yapa:))

herşeyden azıcık dedi ki...

Ne hoşsun sen ya bereket yağmış işte daha ne olsun:)))Allah gönlüne göre versin canım adaşım benim:))

Primarima dedi ki...

Funda unutmam ben bu yazıyı ama en komıgınıde ıstıyorum ona göre:):)