16 Temmuz 2009 Perşembe

Bir Leziz Sabah...

Sabah yağmur yapıyordu servis beklerken, hiç alışkanlığım değildir nedense şemsiye taşımak, almışım baktım elimde açayım bari dedim...
Allahım o şemsiyeye vuran tıpır tıpır yağmur sesleri, işte güne başlama melodisi bu dedim, Frank Sinatra'yla Dean Martin in bir filmi vardı, şemsiyeyle oradan oraya uça uça dans ederken, uçayım dedim sonra konamam uçtuğum yere diye vazgeçtim...
Tam yavaşladı yağmur dinmeye yakın oldu, servis de geldi...
Bu sabah dünden doktora gitmişliğimin, aç karnına kan verme işlemi için uzunca bir yürüyüş yaptım, o ayrı bir keyif, neredeyse hareketsizlikten bacaklarımdan da gıcırt gıcırt sesler geldi...
Verdim üç tüp kanımı, haaa tam verdim kağıdı, koltuğa oturdum, kağıdı işleyen hanım "Funda hanım kaç yaşındasınız?" diye sordu ben de "35" dedim, hoş derken bile bir eğreti duruyor ya dilimde, sorsan 18-25 arası bir yerdeyim...
Kanı alacak kadın "yok artık" dedi... "25 desem anlayacağım" aman benim salınmamı, o yüzümün aldığı şekli gör okuyucu, bir keyif bir keyif ben de...
Sonra "hazırım haydi iğneyi batırın" dedim "son tüpü alıyorum" dedi...
Ay üzerine bir de Kayserili çıkmasın mı?
Üzerine de pohaça ikram etmesinler mi?
Nasıl anlatsam, sabah iyi hakkaten, gün iyi, kuş iyi, yağmur iyi iyi işte...
Ha bir de akşamdan üç kilo vişnenin çekirdeklerini didikleme ve şekere yatırma işleminden sonra, sabah da kaynattım oldu mu sana vişne reçelim...
O da inşallah birşeye benzemiştir de su gibi olmasa veya şekerlenmese bari...
Zaten bana kahvaltıda vişne reçeli, tereyağ ve yüz çeşit peyniri ver, ha bir de kızarmış ekmek sonra benim sesim iki saate kadar çıkmazsa hala bir bak nasılım...
Sonra işe gelip nescafe'nin benim için üç malzemeyi karıştırdığı "sen zahmet etme Fundacım su koy üzerine sadece" dediği kahvemi içip de, sonra tellendirilecek malzemeden de bünyeye ilave ettikten sonra dün masa değiştirmiştim, boş otobüste nereye oturacağını şaşıran yolcu misali masama geri döndüm alışmamışım ki durmadı ben de diğer masa...

22 yorum:

sufi dedi ki...

Vişne reçelin sulu olmamış yağmura rağmen ellerine sağlık.Bu kan aldırma meseleni anlayamadım sadece sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ya ne tatlı poz vermıs oyle annesı.

aysencifci dedi ki...

Funda, özendim vallaha, o kahvaltıya bende varım. Özellikle 100 çeşit peynir kısmına:))
Keyfin daim olsun.
Sevgiler,

TATESAL dedi ki...

Valla reçel süper,muhabbetle kan aldırma işlemide süper,inşallah sonuçlarda süper çıkarda olursun 35 lik pardon pardon 20 lik Süper Funda...
Çorbaya gelince altı üstü bir çorba işte hamaratlık bunun neresinde ,bak sen reçelleri yapıvermişsin...Gerçi bende yaptım çilek ve en sonda vişne reçeli ama bakalım hayırlısı...
Öpüldün canım...

Güneş dedi ki...

Ne güzel bir sabah olmuş gerçekten :)

Hadiye dedi ki...

Merhaba Fundacığım,

Sağlık yada hizmet sektöründe görevli insanlar bize iyi davrandıklarında ne yapacağımızı şaşırıp minnetle şükranla bakıyoruz insanlara.Yani asli görevlerini yaptılar diye memnun oluyoruz.(yıllarca azarlanıp tartaklanıp kötü muamele gördüğümüzdenmidir bilmem)
Senin adına sevindim.
Vişne reçelinin tam zamanı.Afiyetle yiyin inşallah.Bir tiyo:eğer beklediğinden daha cıvıksa ağzına tülbent örtüp güneş alan bir cam önüne koy dursun bir hafta hem koyulaşır hemde kışın şekerlenmez.

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Suficim elimin erdiğini yapmaya çalışıyorum valla :)
bu arada doktor işi tırnaklarımın etiyle tırnak arası sanki böcek girmiş içine de tırnak dibine doğru içten kemirir gibiydi 2 tırnağımda olunca korktum o da tahlil istedi acaba birşey eksikliği midir bunu yapan diye...
Pazartesi sonucu öğreneceğim inşallah ...

Dolunay sağol canımmmm :)))

aysencifci gel beraber yapalım valla :))

Tülin hakkaten süper mi duruyor umarım düzgün olur ya emeklerime yazık 3 kg vinenin çekirdeklerini çıkaracağım diye bir sürü saat ayakta çalıştım öyle nasıl da büyütürüm ama :)) ya bir de kayısı marmeladı yapmak istiyorum hiç yapmadım zamanını geçirmemişimdir inşallah bizim Bey için yapacağım umarım onu da hallederim :) çok öpüyorum canım :)

Güneş hakkaten iyi oldu :))

Hadiyecim hakkaten ya işin o boyutunda düşünmemiştim ama haklısın sonuçta hak edilen o ama gördüğümüz farklı olup da hakedileni görünce afallayıp olay haline getiriyorum bak sevinçten :))
bu arada Tüyon için teşekkür ederim güneşi bulur bulmaz deneyeceğim :))

Hülya dedi ki...

ya bende istiorum o kahvaltıdan...Fundacım tesadüf bu ya gece 2,5 a kadar bende vişne ayıkladım...şekere yatırdım ben ancak akşama kaynatırım artıkım....valla Maşallah sana seninki hazır bile afiyet şeker olsun canım....böle güzel sabahların bol olsun...sevgiler

zuzuların annesi dedi ki...

Oh hele şükür Funda, en sonunda sende,işini iyi yapan güleryüzlü olan bir çalışana denk gelmişsin:)
(Daha önce belediyeye şikayet ettiğin yazın geldi aklıma da ondan yazdım:)
Neyse,sağlık problemin umarım ciddi bir şey değildir.Kızın çok tatlı ve bende reçel yaptım ama benim ki çilek:))

Unknown dedi ki...

Pembeli şekerde, reçelde çok tatlı görünüyor. Ellerine sağlık canım, işallah tahlil sonuçların iyi çıkar...

Kıbrıs Mağduru dedi ki...

Bende annemin tariffiyle reçel yaptım bugün.. sizinkide çok leziz görünüyor ellerinize sağlık

ENERJİ dedi ki...

Romantik yönümüz ağır basmış.Fıstıkta maşallah çok tatlı annesi.Reçelde öyle.Ellerine sağlık:))

Unknown dedi ki...

geçmişler olsun ..reçelinizede afiyetler olsun ...

Primarima dedi ki...

Kan aldırmanın sonucunu öğrenelim olurmu merakda bırakma bizi...merak ne güzel şey güzel şey merak diye bir reklam var son gunlerde gördunmu hiç adamı delırtıcek cinsden!
Vişnenin akıbetinide yaz onuda merak ettım ben:)

İlknur dedi ki...

Renginciğin foto süper bayıldım..Reçelde çok güzel görünüyor.Bende yapıcam bu sene inşallah:))
Afiyetler olsun efendim..

beenmaya dedi ki...

asıl reçel, asıl tatlı yukardaki fotodan göz kırpıyor yahu :))

Deniz dedi ki...

hamarat gördüm seni:) vişne reçeli nefis gözüküyor.

herşeyden azıcık dedi ki...

yerim ben o güzel kızı anasıda bir hamarat vişne reçeli falan banada göndersene şu hamaratlıktan biraz koca popomu kaldırp bende yaparım belki:))İnşallah testler iyi çıkar bu arada.Bu genç gösterme işi bizim adımızla alakalı övünmek gibi olmasın kimse üzülmesin Funda adı insana böyle bir özellik veriyor teenage takılıyoruz çaktırma:))

Unknown dedi ki...

Hülyacım hep beraber olsun :))

Banucum hakkaten ya çok sevindim buna bile :))
Çilek reçeline de bayılırım hele kokusuna o eve yayılan kokusuna :)
Zaten vişne reçelinin de tepesindeydim kokusunu çekeyim içime diye :)
size de afiyetler olsun :))

Gülhancım inşallah tatlım bakalım pazartesi 15:00 de ne var ne yok yoksa "popomu gördüm yara sandım" hastalığı mı öğreneceğiz :))

Evcimen gayet hoş görünüyor ellerine sağlık :))

Enerjim pozitif kelebeğim öperim sevgiler :))

minikminik her ikisine de teşekkürler olsun :))

Ebru o reklamda hele üç hatun o kafaları yana sallayım da merak merak bır bır bır bir sürü şey söylüyorlar ya ne cins ya deli oluyorum :))
POpomu gördüm amanın d ayara olmuş hastalığına yakalanmadımsa bakalım pazartesi 15:00 de kontrol var merakla beklemekteyim :))
Reçel şimdilik iyi bakalım ama şekerlenmezse asıl aferin o zaman bana :))

İlknurcum teşekkür ederim fotoyu beğenmene :)
Reçel yap yap nasıl mis ev reçeli gibisi var mı :)

beenmaya evet ya en güzeli benim evdeki reçel her meyveden hem de ;)

Deniz ben de kendime şaşar oldum hele teyzemler ağlayacaklar durumumdan o kadar duygulular benim gibi zıttırıktan evle işle güçle alakası olmayan adam şimdi mutfak kadınlığı yapıyor hehehehe :))

Hakkaten Fundacım ya tanıdığım biri hariç bütün Fundalar küçük gösteriyorlar ama bana sorarsan benim ruhum küçük gösteriyor görüntüm değil...
ama duymak bile hoş :))

TAZE NANE dedi ki...

O sabah ve kahvaltıya bayıldım.......
Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Vişne reçelin şahane gözüküyor, elelrine sağlık.
Yaz yağmuru ne hoş gelmişitr değil mi?
Sevgilerimle Funda'cığım:)

GeCe dedi ki...

bayıldım bu yazıya çok pozitifti bende aldım enerjini geç de olsa :))