22 Temmuz 2009 Çarşamba

Ne Varsa Eskilerde Var Bir de Örgülerde...

Anneannemi ki kendisine genelde ya Hamdüne'm ya da pamuğum balım şeklinde hitap ederim...
Bir örgü örer bir dantel yapar bildiğiniz tipik Kayseri kadını başka tipik şehir kadınlarını bilmediğimden ben bildiğim benimkini yazdım...
Ben daha bekarken bir bavul hazırdı bebeğin örgüleri her daim "olur da göremezsem" şeklinde konuştuğu için hep...
Kardeşim ben bizim kuzenler hep faydalandık kendisinin şaheserlerinden...
Şimdi de Pamuğum 80 li yaşlarının baharında (Allah hayırlı sağlıklı ömürler versin de maşallah diyeyim) hala örer durur...
Ben de az değilim ne zaman görsem kucak kucak yün taşırım kendisine çünkü onun ördüklerini giydirmezsem eksik kalıyormuş gibime geliyor...
Artık kışları öyle kazak faslını bitirdik eskiden giyerdik de ne olduysa işte...
Can kurtaran yeleklerimiz ve hırkalarımız...
Bu seneki yelek kreasyonumuz sonrası örülüyormuş dayanamaz da kendi kendine örneğini koyar komşu kızlarından prova yapar...
Haa sağ köşedeki de kullanmalara kıyamadığım mandal torbam...
E gel de kullan...
Hayır bir de herşeye hatıra kalır gözüyle baktığım için derleyip toplayıp kaldırayım diyorum yazık olmasın...

7 yorum:

TATESAL dedi ki...

Maşallah 80 yaşında hala örgüye devam...Allah sağlık sıhhat versinde devam etsin...Onun ellerinden giyinmek şereftir....

herşeyden azıcık dedi ki...

Aminnn diyerek başlayalım o vakit bence sakla 2. yede giydirirsin:))Streste değilsinya ben sokayım azıcık:))

Primarima dedi ki...

Maşallah ona maşallah:)
Eski toprak diyelimmi hep üretiyorlar 80 bile olsalar yaratıyorlar.Bizlerde nerde miskinlik yapsak diye aranıyoruz hangi koltuga uzansak diye iç geçiriyoruz dimi?
Öp yanacıkların benim için ilk görusde onu:)

GeCe dedi ki...

çok güzeller ama bence kullan kullandıkça o da memnun olur

Leylak Dalı dedi ki...

Ah ah, anneannemi hatırladım Allah rahmet eylesin. O da Niğdeli idi, anneannenizle hemşeri sayılır. Tonton, nur yüzlü, keyfi yerindeyse şekerden tatlı, kızınca biberden acı. Nasıl özlüyorum. Allah sizinkine sağlıklı, uzun ömürler versin.
Sevgiler...

Zehra Fındıklı dedi ki...

Ne varsa eskilerde var zaten.:)

Mehtap dedi ki...

Maşaallah anneannene canım.Allah sağlık,sıhhat versin.Ellerine sağlık çok da güzel olmuş örgüleri.