17 Aralık 2009 Perşembe

Yazmış Olmak İçin...

Bugün nasıl bir ağırlık üzerimdeki, el ayak kalkmayan yerime mıhlanmış halim...
Yağmurun yıkadığı gri şehrimin havasını da normalleştiren ılıman, içi geçmiş havanın bana sirayet etmiş hali...
-de hali gibi...
Yalın haldeyim ama bugün...
Şu hediye çekilişi için hediyeyi çoktan aldım ama kargoya verecek adam lazım, duruyor iş yerinde benimle...
Sabah serviste kırmızı ışıkta dururken, yan arabada bir adam camını bir parmak indirmiş, elinde sigarası fosurdatıyor, arka koltukta eşi kucağında da en fazla 3-4 aylık bebek...
Çok kızdırdı beni, demek serviste de tanımışlar beni de "kına bunu Funda" diyor arkadaşlar...
Yıldım mı bilinmez, adama baktım bir de arka koltuğa, anlamış mıdır bilemem ama kınadım valla...
Yazık yavruya, demek annesi de ses çıkarmıyor ki hoplatıyor, seviyor bebeği arkada...
Hiç makyaj yapmayan ben ki zamanında yapmışım bıkmışım ondan, teyzemin komşuları tarafından feci tazice uğradım geçenlerde, güzel kızsın neden boyanmıyorsun diye...
Alın hafta başından beri boyuyorum kirpikleri yeter işte, yalandan allık, yalandan ruj, zaten de bilmezdim pudra fondoten...
Hep kocaya iyi görünmek lazımmış mantık bu...
E gün boyu koca görüyor mu ki beni, akşama da kalıyor mu ki o yüzdekiler...
Kalan kirpik yeter o da...
Kirpik deyince teyzem gençliğinde nereden duydu öğrendiyse, kırpmış kirpiklerini bir güzel ama yenileri çıkmış pek güzel olmuşlar...
Ben de dokuz sene önce ilk işe girdim kış vaktiydi zaten Aralık sonu, kırptım kirpiklerimi ama ne kırpma eğri büğrü, komik komik gezdim öyle Allahtan pek farkedilmedi uzadılar neyseki komik kalmadılar...
Hayatın yalandanlığına inat geçiyor günler ben de kargaları elinde sopayla kovan Atam' ın misal kovalıyorum saatleri-günleri...
Akşamları daha hisli yazdığıma karar verdim, sabah hissiyat derecem akşamınkiyle bir değil, şimdi de olanca uykusuzluğuma yorunluğuma parmaklarımı zoraki tuşlarda gezdirerek...
Bitmez ki bu yazı mıyıl mıyıl halimle, sonlandırmak en iyisi...
Ya da misafir gelse de kahve içsek, sohbetle taçlandırsak an' ı, kendime gelsem anca...

5 yorum:

creep dedi ki...

sen günün her saati güzel yazıyorsun. bir ara kandeğerini ölçtür.
Bende gıcık olurum, bebekli arabada cigara için öküzlere. Birde arabanın arka camına dikkat bebek var diye yazarlar. Değiştir kardeşim o yazıyı arabada dikkat bir öküz var, kendine bakmıyan dallama çocuğuna hiç bakmıyor diye.

funda dedi ki...

yok estağfurullah creep sağolasın da çok güldüm hakkaten öyle bir kart olsa asan olur mu acaba öküzlüğünü afişe edecek cesur öküz :)

creep dedi ki...

olmaz tabiki canım ama onların haberi olmadan yapıştıracağız.
Sadece bizler göreceğiz öküzler göremeyecek:)))

bir masal anlatsam dedi ki...

kirpikleri kırpmak işe yarıyor mu.bende denesem diyorum:)

GeCe dedi ki...

ah o arabadaki gibi anneler öyle çok görüyorum ki arkada değil yanında hatta kucağında çocuk sigara dumanını esirgemiyor içimden sövüyorm tabi

akşama kadar kalmayan makyajı bende yapmıyorum bazen üşenmezsem eve gelince yapıyorum napıyım kocaya iyi görünmek lazım :P