14 Temmuz 2010 Çarşamba

Mektubumuz Var...

Gecenin sıcak vaktinde elime kumandayı geçirme özgürlüğünde bulunduğum nadir vakti değerlendirip pıt pıt oradan orada zıplarken, bir baktım bir adamcağız oturur koskoca bir zarfın önünde...

Sunucu sabah dedektiflerinden biri, kayıplarda, cinayetlerde kimi zaman gazeplenip tarafları azarlayan, kimisinde ağlayan yurdumun öbür yüzünün sunucusu...

Burada da eski Sinan Çetin' in programı gibi, Barış Manço parçası eşliğinde gelir taraflar, hepimiz salya sümük ekrana çakılırdık amanın ne hayatlar var Yarebbim diyerek halimize bakıp amaaaan bizimki de dert mi ellerde neler var iç geçirmeleri eşliğinde izlediğimiz...
Neyse adam oturuyor efendim, çok başını yakalayamasam da, beş kızı olan karısının üzerine evleniyor mudur nedir, evlenmiş bir oğlu olmuş Alman kadından kadın ölmüş...
Eeee derdi de karıma geri döneyim beni kabul et...
Yahu ne etmesi yüzüne bakılmaz o adamın daha, işin bitmiş araya kadın girmiş, çocuk girmiş hatta giderken karnında beşinci kız var bir sürü kabul etmeme haklı nedenleri ayan beyan ortada...
Neyse beşi bir yerde kızları geldiler, iki damatla, bir de anne kadıncağız iki büklüm nasıl yaşlı, hayır o yaşta adam da kadına inat diri...
Bıızzzt diye zarf açılıyor, sunucu eski dedektif kadın, açılan zarfın her iki yanında ekran var birbirlerinin yüzlerini görüyorlar, halbuki kafaları eğseler birbirlerini de görecekler de önce bir seyirci duygulansın, bir ağlak zırlak olunsun, yönetmen zoom yapsın gözlere, sonra...
Adam ağlar, yaşlı teyze ağlar, kızlar salya sümük...
Lan siz nasıl kızlarsınız adam sizi tanımıyor en sonuncunuz karnındaydı annenizin, adamın umru değil geberecekler baba baba diye...
Neyse o zarf büyük bir hengameyle kapandı aradan çekildi evlendirme programının paravanı gibi ortadan amanın o kızlar bir koşturuyorlar adamın üzerine sanırsınız Tarkan konserinde izdiham var kızlar deşiyorlar Tarkan' ı...
Adam da hı kim sen kaçınsıydın havalarında...
Sunucu kadın soruyor teyzeye bak kocan beni kabul eder misin diyor teyzemin kulaklar ağırdan alıyor kızlar tekrarlıyor o da kafa sallıyor he he gelsin...


**************


Sonraki; 20 yaşındaki bir kız, annesi kızın biyolojik babasıyla flörtken bu kızımız anne karnına düşüyor sonra hayırsız biyo kadınla evlenmiyor, kadın gidiyor başkasıyla evleniyor, kızcağız çıkmış bir mektup yazmış ki daha o eko verilmiş sesle okurken sunucu, stüdyo yıkıldı hepsinin gözleri yaşlı...
Kızın derdi babasını bulmak...
Hey Atam' ın emanet bekçilerinden aklı evvel genç kızım, gelmişsin taaa bu yaşa daha baba diye çığırırsın, adamın umrunda olsaydı zaten baştan beri onun yanında olurdun, ne demeye daha aranırsın hayırsızı?
Adamın gelip gelmediğini izleme sabrı gösteremeden diğer kanala çoktan geçmiştim bile...
Belki de adam geldi, kız oyun etti adamın yüzüne tükürecekti...
"Tuuuu yazıklar olsun, beni babasız bıraktın bunca yıl.......!"

6 yorum:

bozbek dedi ki...

Okurken kendimi tutamadım güldüm, sonra düşündüm bu trajediyi üzüldüm, güldüğüme utandım, insanların aymazlığına kızdım. İnsanların acılarından rant yapanlara isyan edeyim edim sonra da ulan akıllı olun da anlatıp bööle hayatınızı fırsat vermeyin bunlara dedim. Türkiye karışık, kafalar karışık, hayatlar karışık, duygular karışık..

PS.: Yine de herkes uyuduktan sonra kumandayı ele geçirip özgürce zap yapmanın keyfi hiç birşeye değişilemez :)

funda dedi ki...

güleriz ağlanacak halimize...
aslında benim de izlerken yüreğimin burkulması, onların halet-i ruhiyesi ...

Not:kumanda benim elime geçince alışkın olmadığından işte sapıttım :)

Evren dedi ki...

belki sormak istemiştir sadece, gözlerine bakıp da bütün çocukları babası alırken okuldan, onu tanımadığı bir amcanın almasının nedenlerini... belki de o hayırsızlığın ondaki izlerini görmek istemiştir, bir umut çaresiz kalışının hikayesini dinlemek istemiş ve bunca yıldır duyguğu, terk edilmişlik hissinin öfkesini ona acıyarak silmek istemiştir.
kimbilir...

funda dedi ki...

ben daha öfkeli olurdum Evren, onsuz çocukluk geçirmişim bluğ çağını atlatmışım beni saymayan birini böyle salya sümük aramazdım bırak salyayı sümüğü hiç aklıma getirmezdim benden bu kadar götürülere sebep olanı...
katıyım galiba...
gerçi empati de kuramıyorum ki kimbilir neler çekti offf iki ucu da kötü işin... :(

bozbek dedi ki...

Ben böyle bir hikayenin içindeyim. Bence biyolojik olan değil büyütendir baba. Hiç merak etmezdim açıkçası, mahalle bakkalı bile daha iyi tanıyordur kızları, huylarını , suylarını. Sokaktan tesadüfen geçen yabancıdan hiç bir farkı yok ki. Kan çeker derler büyükler, çekmez arkadaş niye çeksin ki..

funda dedi ki...

bozbek ben de senin gibi düşünüyorum tabi ama uzaktan maval okumak benimki yaşayan bilir...