17 Mayıs 2011 Salı

Hatay' ın Lafı...

Bir lafı varmış şehrin, has Hataylıdan öğrendim...
"Sıfatı büyüyünce g.tü de büyür..."
Hani isminin önüne bir şeyler eklendikçe, kendini halt sanan ama bir nane olamamış zavallılar için kullanılan, yerli yerinde bir tabir...
Bugün tanıştığım biri, sıfatı gayet büyük fakat büyüdükçe küçülmüş annemin her zaman dediği gibi, kimim ben sorusunun cevabını yalamış yutmuş hazmetmiş...
Hitabında bile bir tevazu "Funda Abla"...
Darısı sıfatı büyürken g.tü büyütmeyen nanelere inşallah...

11 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Sevdim bu lafı:))
Peki şöyle bir çıkarım yapabilir miyiz? G.tü büyük olanların sıfatı da büyür, öyleyse diyeti hemen bırakcam:)))))

Unknown dedi ki...

:) alemsin Leylak töbe de...

aysencifci dedi ki...

Tam bu lafı kaydedeceğim diyecektim baktım leylak dalı benim gibi mabadı aşure kazanı olanlar için ne güzel demiş!:))))
Akşama bunu söyleyeceğim hemen şişman dırdırcısı anneme:)))
KAHROLSUN ZAYIFLAR, YAŞASIN KÖTÜLÜK, VAROLSUN ŞİŞMANLAR:))))

Anne İş'te dedi ki...

İlahi Funda'cım ya.......
Tövbe,tövbe.... Babamdan hiç duymadım dur bir halamı tırtıklayayım ne cevherler var şu Hatay lügatında:))

Not;şimdi bu yazının muhatabı arkadaş bu yazıyı okuyacak mı? Yok bilelim de ona göre hazırlıklara başlayalım deli kızımbenim:)))

Unknown dedi ki...

Ayşenim ben de hafif yollu o mabadı büyüklere girdiğimden üzerime alınsam aslında da sıfata ne olur bilemeyeceğim benden bişi olmaz onu biliyorum da :)

Unknown dedi ki...

Dijleeeeem ne diyosuuun :)
benim gibi ertelenmiş iki cezası olan beş sene efendi gibi durma çabasındaki bu kul kimseleri işaret eder mi :)
Sen hazırlık yapma gözünü seveyim :)

Asahhara dedi ki...

:) Güzel lafmış. Sıfatlar büyürken tevazuda artmalı.

Unknown dedi ki...

Sevgili Aѕαннαяα işte annemin dediği laf devreye giriyor...
"Büyüdükçe küçülmeli insan"
Sevgilerimle :)

Zeugma dedi ki...

''Kimim ben sorusunun cevabını yalamış yutmuş''..

Süperrmişş...

Annene teşekkürler...

Zıvanasız dedi ki...

Hataylıların mabaddan anladığı o sözden de belli ama yurdum insanı yöre ayrımı olmaksızın mabaddan karakter tahlil edebilme yeteneğine sahip.
Büyük olanı, yere yakın olanı, kalkık olanı, öteni, ötmeyeni.
İnsan g.tünden korkar; o derece yani:))

Unknown dedi ki...

Zıvanasız başımız belada bu g.tlerle...
Yorumuna da bayıldım...