21 Aralık 2011 Çarşamba

Greve Gel...

Bugün sağlık sektörü grevde...
Konu her ne olursa olsun insanların mesleklerinde sektörlerinde olan haksızlıklara (kendilerine göre) tepki vermelerini en tabi hakları olarak görüyorum...
Hak olarak görmediğimse halkın bu konudaki aymazlığı...
Vatandaş hastalanıyor acil servisler ve acil müdahale gerektiren durumlara zaten grev dışı...
Onlardaysa bir heyheylenme bir debelenme...
Arkadaş dur bir rahat bırak da adamlar seslerini çıkarsınlar ne yazık ki ağlamayana memenin ucunun dahi gösterilmediği memleketimde ses çıkaranın da başına geleceği önceden kimse bilmiyor...
Durum öğretmen meslektaşlarım için de geçerli bu adamların yaptığı işin ulviliğini kimse anlamıyor ona yanıyorum...
Doktorların kazandığı paranın vatandaşın çenesini yormasından, öğretmenin yok bilmem kaç ay tatilinin milleti germesi gibi saçma sapan konular dışında kimsenin mantıklı düşündüğü yok üzülüyorum...
Cahilliğe, doğru düşünmemeye üzüntüm...
Siz ki anneler, çocuklarınıza yeri geliyor hafta sonu dayanamıyorsunuz, sizin çocuğunuz muadili bir sürüsünü önce susturmak, oturtmak ve sonrasında kafalarına birşeyler sokmak için didinen -ki özellikle ilköğretim öğretmenleri için bu dediğim yakinen yaşadığımdan- öğretmenin yok tatili, yok şurası burası...
Branş öğretmenleri için de aynı şeyler sonuna kadar geçerli...
Doktorlar deseniz, adamlar senelerini veriyorlar okumak için, bir tus sınavına bütün ailelerinin boylarınca kitap defter çalışıyorlar, meslek devamlılığında sürekli araştırma halindeler, bırakın da bir zahmet çok kazansınlar kimene oturup beraber mi yiyeceksiniz kazancını, bırakın da haklarını savunsunlar...
Bırakın da bir gün hasta bakmasınlar...
Bizler millet olarak, o kırılan yen altındaki kolu daha da kırmayalım da, hep beraber olup her meslek için iyileştirmelere destek olalım, onların yanında olalım, boş bedava konuşmayalım...
Şapkalarımızı koyalım önümüze naçizane, neyiz ne değiliz, insanlığı nereye götürüyoruz, vicdan, merhamet, anlayış, tahammül, ideal, manevi durumlar gibi daha nice soldurduğumuz bu değerleri yeşertip yaşatalım...

11 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

şimdiiii bu konu biraz ikircikli Fundam
vatandaş olarak bu taraftan bakıp söyleyeceklerim olabilir...bir de
o meslekte olanların yerine kendimi koyarak söyleyeceklerim olabilir

ama "bırakın da bir gün hasta bakmasınlar" gibi bir durum sözkonusu olamaz bence...kendi haklarını savunurken başkalarının hakkını hem de sağlık hizmeti alma hakkını gaspetmek olur bu

acil servisler grev dışı diyorsun ya, herkesin hem kendi canı, hem de bebesinin canı kıymetli doğal olarak ve herkes acil servislere dayanmıyor mu böyle durumlarda?
sonra ne oluyor...gerçek aciliyeti olanlar da hizmet alamıyor

tamam her meslek için iyileştirmelere destek olalım tabi...de olan yine vatandaşa olacak emin ol

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kimsenin kazandığı parada gözümüz yok elbet ama bir dişhekimi ahbabımız vardı o zamanlar muayenehanesi vardı
her yılsonunda zarar gösterirdi yaaa

ve hani Uğur'un önceki bebeği vardı ya hasta olan...onun doktoru beyin cerrahıydı...muayenehanesinde kuyruk olurdu inan...yılsonunda bir bakarsın zarar göstermiş

vergi ????????

ay söyleyeceğim çok şey var da bu iki örnekle bırakayım en iyisi :))

Unknown dedi ki...

aslında Aynurum şimdi konu doktorluk olduğu için doktor öğretmen dedim sanki bizim durumumuz da aynı değil mi asıl demem insanların çalıştıkları mercilerdeki mağduriyetlerini gidermek adına kalkıştıkları işe vatandaş olarak bizlerin destek olmamız...
Sanmıyorum ki gerçekten acil durumda olanların hizmet alamamaları söz konusu olsun...
ama başım k.çım ağrıyor deyip bugün de gitmesinler hastaneye...
Aslında bu tarz yazılar yazmak hiç adetim değil de şimdi akşam haberleri dinle Alllaaaah bir yanda yalandan birşeyi için hastanede mağdurum da mağdurum türküsü çığıran vatandaşın feryadı ....
Öbür yanda hastane bahçesinde biriken sağlık personelinin beyanatları...
sonuç...???
amaaaan Aynurum ne bileyim memleketim memleketim canım memleketim...
Yazık geçende eş durumundan atanmalar için toplanan öğretmenleri seyretmedik mi yine şükür ağlamalarına karşılık geldi de....
öperim ben seni en iyisi ya :))

Unknown dedi ki...

o konuda bende örnekler yok mu sanki bir sürü...
Ama o tarafı beni ilgilendirmez ki hesabı verecek olan o zamanı gelince...
her mesleğin ayıplısı yok mu Allasen emekliliğine iki ay kala 20000 lira mıydı mutemetti de uydu şeytana yaktı gitti kendini de...
şimdi biz spor uzmanları olarak iş bıraksak denecek lafları dinle sen derdim buna işte...
aslında karşılıklı konuşulacak meseleler bunlar orta kahve eşliğinde :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aha...süper fikir...gel hadi :)

Asortik Krep dedi ki...

Güzel bir yazı, ben seni görünce yazıda bahsetmeyi unuttuğum için utandım.Gidiyorum hiç değilse yazıdan link vereyim ve birde yazdığın gibi tatil ve kazanç meselesi ayrı konu hakların kazanılması ayrı konu.Sapla samanı karıştırmasınlar diye zaten bu yazıları yazmak zorundayız.

Unknown dedi ki...

Sevgili Asortik genelde bu tarz yazılar yazamıyorum yazmamam gereken birşeyi yazmaktan veya dilimin kemiğinin olmamasından dolayı imtina ediyorum...
Aradığım özeti de sen yaptın "hakların kazanılmaası için"
Sevgilerimle

Asortik Krep dedi ki...

Bence yaz, hem bu konuları iyi irdelemişsin,kısa ve net hem de senin yorumun için geliyoruz bloğa yoksa gazete ve internetten okuruz herşeyi.

Unknown dedi ki...

:)teşekkür ederim...

Anne İş'te dedi ki...

Hak verilmez alınır ve kullanılmayan hak hak değildir.Daha bu sabah aynı şeyleri düşündüm. Eğitim/sağlık/güvenlik mensupları hepsi çok ama çok değerli.Vatandaş sanıyor ki devlet ücretsiz sağlık hizmeti sunuyor!! E hani ödediğin vergi ee hani senden dolaylı kesilen vergiler.Sen aldığın hizmetin fazlasını devlete ödüyorsun.Oysa Sosyal Devlet de bu zaten devletin işi,görevi.Bir doktor günde ortalama 50 hastaya bakacak sen randıman bekleyeceksin.Üniversite hastanesinden 3 aydan önceye randevu alamıyorsun?3 ay bir hastalığın evrelerinde ölümcül olabilir!Offff offf diyorum da birşey demiyorum.Destek,tam destek

GeCe dedi ki...

ben de sana hak veriyorum, herkesin görevini layıkıyla yapıp yapmadığı kişinin vicdanına kalmış birşey ama yapanlar da vardır elbet.özellikle sınıf öğretmenlerinin sabrına ben de şaşıyorum, misal ablam çocuklardan dolayı öğretmenliğe geç başlamaya karar vermişti, ancak bu sefer de çocuklarla uğraşmanın zorluğunu idrak edince ay hepsiyle mümkün değil başedemem deyip başka bir mesleğe yöneldi :)