11 Ocak 2013 Cuma

Rengin kuzusunun astım lakaplı sevimsiz bir rahatsızlığı var artık...
Kullanmak zorunda olduğumuz nefesi içine hızla çekmek suretiyle tatbik edilen bir ilacımız ve mümkün olduğunca hasta olunmaması gereken bir dönem var önümüzde...
Sonrasında alerji bölümü bize astımımızın çeşidini ve izlememiz gereken yolları izah edecek umuyoruz...
Hacettepe çocuk hastanesinde teşhisimiz kondu...
İlk defa gittiğim, kalabalığından hep korktuğum ama doktorlarından çok memnun kaldığım, gözümün gördüğü çocuk hastalıklarına bakıp şükür Yarabbim astıma da hamdolsun diyerek etrafta dolandığım, insan yığınının içinde işlerimizi yine de hızla kolaylıkla hallettik...
Park yersiz kalmadığım gibi hastanelerde de rast gider işim hep öyle düşünür inanır ve gerçeğini de yaşarım...
Şükür...
Güzel de bir tesellim var bu rahatsızlıkla ilgili bu yaşlarda çıkan bu rahatsızlık ilerki yaşlarda sönebilirmiş tamamen bitebilirmiş...
Hacettepe İhsan Doğramacı Hastanesi kalabalığa alışmış insanlarıyla, doktorlarının ve hemşirelerinin ilgisiyle  tipik yurdum hastanesi...
Tuvaletlerini alafranga seçmesi sebebiyle kullanamadığımız, hijyen kurallarına uyulması düşünülen böylesi bir yerde bu tarz tuvaletin niçin kullanıldığı konusuna takıldım...
Milletçe tuvaleti temiz kullanma bizden sonrasına temiz bırakma gibi bir özürümüz var, kendimizi geliştiremediğimiz, geliştirme konusundaysa hiç bir gelişme gösteremediğimiz mevzudur bu temizlik tuvalet kullanımı durumları...
Keşke duvarlarında dizi dizi asılan ISO belgeleri olan bu kurumun tuvaletleri hijyen bakımından kullanım kolaylığı temizlik kolaylığı bakımından ala olan alaturka tipinde olsaymış...



20 yorum:

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Fadişcim...

Anne İş'te dedi ki...

Funa'cığım Rengin kızıma ve tabi ki sizlere çok geçiş olsun.Ailemde çok yakınımda bu hastalığı tecrübe etmiş ve yenmiş olarak diyebilirim ki;erken teşhis ve doğru tedavi ile altından rahatlıkla kalkılıp atta tamamen yenilebilecek bir hastalık.Rengin'ciğim de anne/babasının ilgisi,takibi,çocukluğunçalışkan direni ve öncelikle de Allah'ın izniyle şifasını bulacaktır.Sevgiyle kucaklarım sizleri canı..Hep su gibi aksın,rast gitsin işleriniz...

Leylak Dalı dedi ki...

Geçmiş olsun Fundacım, inşallah yaşı biraz ilerleyince geçecektir. Kuzenim bebekken ayda bir hastaneye yatardı alerjik astım nöbetleriyle, çok çekti ama 7-8 yaşından sonra bitti gitti. Şimdi koskoca delikanlı, herhangi bir şikayeti de yok bu konuda. Umarım sizde de böyle olur.
Sevgiler yolluyorum sana ve Rengin'e...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Geçmiş olsun Fundacım,bende İpek gözlük takmaya başladığında önce çok üzüldüm sonra buna da şükür dedim.Düzenli kullanırsa gözlüğü bırakacakmış inşallah Rengin içinde bu geçici bir durum olur.Öpüyorum yanaklarından onu.

Unknown dedi ki...

Dijlem ne güzel yazmışsın inşallah geçip gidecek Allahın izniyle...
Öperim kuzunla seni :)

Unknown dedi ki...

Leylak Dalım geçici olması rahatlatıyor beni de umarım öyle de olur...
sevgilerimizi yolluyoruz biz de sana :)

Unknown dedi ki...

Ebrucum O güzel prensesinin de hastalığı geçmiş bitmiş olsun benim kuzumun da hasta tüm herkesin de :)
Öpüyoruz sizi...

Tabiat Ana dedi ki...

Fundacım,
geçmiş olsun.Geçen sene bizde az gezmedik oralarda.Özge hanım doktorumuz çok şeker bir bayandı ve oldukçada bilgili.Dodik'de alerjık astım çıkmıştı.Dönem dönem o bahsettiğin ilaçtan kullanıyoruz bizde.Kuzu çabuk atlatsın umarım.Bu arada nasıl büyümüş ve sana benzemiş :)

Ebru dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Lütfen endişelenme arkadaşlar da demiş ya ilerleyen yaşlarda birşey kalmayacktır eminim.
Güzel kızına öpücükler.

Unknown dedi ki...

Özge Hanımdı öyle mi bizim de doktorumuz o çıksın inşallah...
Öpüyoruz çok teşekkür ederiz...

Unknown dedi ki...

Sevgili Ebru;
İnşallah söylenildiği gibi geçicidir...
Öpüyoruz...

İdil'li Hayat dedi ki...

Funda'm geçmiş olsun. Benim canım yeğenimde çocukluk döneminde astıma yakalandı ve tıpkı dediğin gibi sıkı takip ve tedavi ile ergenlik döneminde tamamen iyileşti. Şu an turp gibi. Allah'ın izniyle siz de iyileşeceksiniz. Çok geçmiş olsun tekrardan.

Zeugma dedi ki...

Çok geçmiş olsun.
Günümüz çocuklarının çoğunluğu yaşıyor bu hastalığı. Allerjik astım ise şayet, neye karşı alerjisi var, onun test'inin de yapılması gerekiyor (yün, çimen, ev tozu, çikolata vb). İlaç ve uyulması gereken kurallara önem verildiğinde sahiden de ergenlikte geçip giden bir hastalık bu...
Tekrar geçmiş olsun Fundacım...

TATESAL dedi ki...

Geçmişler olsun renginime Allah şifalar versin...bol bol bıldırcın yumurtası yedir annesi....

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Zeugmacım geçecek bitecek inşallah...

Unknown dedi ki...

Amiiiin Tülinim bütün hastalara inşallah...

coraline dedi ki...

ortaokul da ben de hacettepe de astım tedavisi gördüm, geçiyor merak etmeyin. sadece tedavi sürecinde çok dikkatli olmak gerekiyor,doktor ne derse uygulamak gerekiyor.tekrar geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...

Sevgili coraline;
teşekkür ederim demek sen de aynı hastanedeydin peki hatırlıyor musun tedavi sürecinde grip olmaktan nasıl kaçıyordun?
benim tek derdim grip olmamasını sağlamaya çalışmak...
Sevgilerimle...

coraline dedi ki...

iyi korunuyordum vitaminler felan, bir de tüm boyalı yiyeceklere,parfüme,yüne, muza ve çileğe de alerjim vardı, bunlar da tetikliyordu, bir de sigara dumanı tabii.her yerimde kaşınmaktan yaralar çıkıyordu bir de. hepsi geçti, liseye başladığımda hepsini yiyebiliyordum. tedavi sürecinde hiçbirini yemedim ve kullanmadım ama. annem evdeki içinde yün barındıran herşeyi kaldırmıştı, halılar dahil. ev tozuna alerjim vardı birde tetikleyici olarak. ev sürekli temizleniyordu. yanlız büyüyünce sigara içmeye başladım ve şimdi tekrar nüksetmeye başladı, bırakacağım inşallah. hiç merak etmeyin hepsi geçiyor.sadece sürekli dikkat etmek gerekiyor.sevgiler.

Unknown dedi ki...

biz de evde sigara içmiyorduk mutfakta ya da balkonda içiyorduk ki doktor dedi ki ancak 6 saat sonra temizlenir sigara içen o süre içinde çocuk mutlaka etkilenir ben zaten bırakma taraflarındaydım şimdi hiç içmiyorum bey de evde içmiyor tabi kimse de ne balkonda ne mutfakta...
dediğin gibi doktora harfiyen uymalı koruyabildiğimiz kadar korumalıyız bu durumda...
teşekkür ederim verdiğin bilgiler için :)