4 Ocak 2011 Salı

Şu Fotoğrafları Hem Büyük Hem Kaliteli Yapma İşini..?



Çıktısında boncuğu ha bulduk ha bulacağız dediğim, nadide yavru Rengin, bitmek tükenmek bilmeyen hadiseleriyle beni oradan alıp oraya savuruyor desem iskontolu demiş olurum bile...
Kreşte de bir dönem Rengin' i almaya gittiğimde, yüzümü yerden kaldıramazdım, bugün kimi kaç çocuğu cırdı diye...
Sancılı dönemlerden kurtulduk oh dememize ramak kala daha o'su çıkmadan dudaklardan, bu sefer aynı durumu okulun neredeyse ara tatiline ne kaldı şunun şurasında dedirtecek süresinde hala vukuatlar son bulmuyor...
Hoş bıyık altından filan gülüyordum ama bu sefer yine gülmemde bir eksiklik yok...
Ne yapayım, arkadaşının yanağına sürekli kalem batırıyorsa...
Ne yapayım, anneanne her almaya gittiğinde Rengin'den kaynaklı şikayetleriyle bir sürü çocuk etrafını sarıyorsa...
Ne yapayım, kaprisleriyle öğretmeni çıldırtıp en sonunda artık kendi ne yaptı bilinmez, tuvalete gitmesine izin vermeyen öğretmenine "aptal" diyorsa...
Ödevlerinden hala bihaber, benim bunları yapmama gerek yok ben biliyorum deyip çekiliyorsa, hergün sürekli elimde telefon birilerini alıp ödevleri teyit etmek zorunda kalıyorsam...
Ne yapayım dünya balı kaymağı bir kızım var ve ben ona yapma etme dememe rağmen sözümü dinletemiyorsam ve bu yaşta böyleyse ileride ne olur endişesini taşımıyorsam!

Geçecek bu da bir dönem, yine ve yine ne yapayım sınıfta azılı üç öğrencinin arasında yerini kimseye kaptırmıyorsa...
Bunu böyle yazdım diye kızının yaramazlıklarına gevşeyen anne modeli anlaşılmasın tabi fakat ben bunlara ceza verdikçe Rengin' de artık öyle bir hal gelişti ki yapacağımı yaparım cezamı çekerim rahatlığında...
Ya da küsüyor ya da kapris yapıyor ya da ağlamaya veriyor kızsam bağırsam çağırsam kaç yazar...
Sadece duyarsız kalmakla, çok üzerine gitmemek çizgisinde düşmemeye çalışıp, arada kantarın topuzunu da kaçırmamak elde değile sığınan bir garip anneyim...


14 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Flickr'dan hesap aç derim.Fotoğrafların boyutunu sen ayarlıyorsun Fundacım.
Takılırsan beni ara.:))

özii dedi ki...

Fundam bu modeller böyle canım.. Maaelesefki anneler vız geliyor...

Erken ergenlik yaşıyoruz şimdiden sonra ne yaparız bilmem. Yok yok çok doğru söylemişler terzi kendi söküğünü dikemiyor ki bunlar söküğü çoktan aştı :)))

Unknown dedi ki...

:) Bir onumuz eksikti ondan da eksik kalmayayım açtım hesap ama tabi ki bu vakit itibariyle alıcılarım kapandı yarın rahatsız ederim :)

Unknown dedi ki...

Öziim ama olmazki böyle ya ben elden gideceğim ya kız elden gidecek toptan bir gidiş olacak ne olacak bir eğitimci olarak cevapla bakalım sorumu hayde bre :)

Adsız dedi ki...

aman yarabbi ne zor. eminim tüm bunları hatta daha da fazlasıyla oğlum da bana yaşatacak. okul çağına gelsin belki durulur, uslanır diyorum ama büyüdükçe daha da laf dinlemez daha da hazır cevap olduğunu görüyorum. okul döneminden de gözüm korktu. yaradana sığınıp yardım istiycem heralde artık... :(

herşeyden azıcık dedi ki...

Özii bence doğru söylemiş 2000 sonrası doğanların hepsi böyle fabrika hatasıyla doğuyorlar ve ayrıca garanti kapsamı dışında geri iade almıyorlar ben küçük oğlanı vereyim dedim 'biz verdik kurtulduk ohhh canımıza comcom' dediler.Laf söz dinlemez bişey desen zırzır ağlar çemkirir durur.çevremde gördüğüm tüm çocukların kötü huylarının toplamı sanki ama bir ballı bir tatlı severken çıktığı yere sokasım geliyor (sezeryanla doğdu:))) bütün pisliklerine değer elbet düzelicekler ya sabır ya selamet:)))

TATESAL dedi ki...

Çocuklarla uğraşmak zor zanaat...her bir ayrı bir kişilik...3 çocuk olduğundan halim nicedir?

absalom dedi ki...

fundaaaaaaa
şahane bi yıl olsun :)))

valla dost acı söler maalesef sölemek durumundayım başın belada.
yeğenin 13-14-15-16 lı yaşlarında paçalarımız tutuştu.
e tabi artistik bi dayı olaraktan duruma hemen müdahil oldum.

ne terapistler gezdik ne yollar düşündük...
oturup sanki memleket savaşa girmiş gibi planlar yaptık krokiler çizdik haritalar çıkardık...

sonuçta şunu farkettik...
ne yaparsak yapalım elden fazla bişi gelmiyor.
e bi süre sonrada yaşın getirdiği çılgınlıklar geçiyor taşlar yerine oturuyor.

valla nacizane tavsiyem...
bunlar beni anlamıyor...
ailem beni anlamıyor...
moduna ne kadar az sokabilirsen o kadar faideli.

şahane bi yıl olsun demiştim dimi :)))

Ebru dedi ki...

Sevgili Funda aynı şeyleri yaşıyoruz. Madalyon Psikiyatri merkezine mi gitmedik cezalar mı vermedik yok olmuyor. okulunda İda'nın annesi olarak herkesçe tanınıyorum:(( Kızların yakalarına mürekkep püskürtmeler tokalarını çıkartmalar silgilerini karalamalar aklıma ilk gelen örnekler. Öğretmeni aramaya korkuyorum. 4 ay oldu cimnastiğe gönderiyoruz faydası oldu mu evet oldu profosyonelce yapıyor hareketleri evde tepe takla duruyordu şimdi tepetakla ama tekniğiyle duruyor:))
Hamileyken ben hiç sevmem sus pus hareketsiz çocukları diye çok konuştum. Annem 4 çocuk büyüttüm ben böyle bişey görmedim diyor.
Ama çok da tatlılar değil mi herşeyi unutturuyor bir sarılma.

Unknown dedi ki...

SevGi'nin G'si umuyorum korktuğpun başına gelmez lakin gelirse de sığın yaradana biraz sen alttan al biraz o derken gidiyor işte...
Ay bizim zamanımmızda ne "psikolociği" :)
Rengin çok yaramaz çocuk görünce sanki kendisi neyse hemen dönüyor bana "anne bu çocuk ne böyle psikolociğe götürsünler bunu" :))Öyle böyle büyüyorlar işte...

Unknown dedi ki...

Tülinim sen ayrı tez konususun zaten...
Allah nazarlardan saklasın seni hem o pırıl pırıl çocuklar hem evin hem çalışman hem elişin hem yemekteki hamaratlığın İDOLÜMSÜN bilesin :)

Unknown dedi ki...

Fundacan ne güzel dedin bütün kötü çocukların huylarının toplamı diye :)
İşimiz var valla :)

Unknown dedi ki...

absolooooom :)
Hem yazılarınla hem yorumlarınla beni her zaman gülümsetirsin iyi hissetmemi sağlarsın teşekkür ederim...
galiba anafikir şu senin de dediğin gibi bunlar beni anlamıyor ailem beni anlamıyor kısmı umarım anlaşırız küçük hanımla gerçi benim menopozla onun bluğ çakışacak ama olsun değneklerimizi saklaya saklaya dolaşırız etrafta iki deli...
Bu arada ben de sana çok şahane yıllar dilerim sağlıkla sevdiklerinle gönlünce hem de :)

Unknown dedi ki...

Nehir İda; umarım biraz iyileşmişsindir... Spor böylesi konularda çok işe yarar enerjisini oraya atar disipline olur gerçi günümüz çocuklarıyla disipline kavramları her ne kadar uzaksa da olsun spor iyidir...
Biz de bizim hamnımı gönderdik cimnastiğe geçen sene...