23 Aralık 2008 Salı

merhamet...

Kanalları karıştırırken bu sabah Star TV de Nihat Hatipoğlu' nun programı vardı ona takıldım, bir gazete kupürü üzerine konuşuyordu malum üçüncü sayfa haberleri var ya bu da işte böyle bir haber, ablası sekiz yaşındaki kardeşini bıçaklamış cesedini de çeyiz sandığına koymuş... Yandı bitti aile diyor Hoca, kime üzülsün giden evlada mı öte yandan hayatı kayan büyük evlada mı...
Ne fena sonra soruyor hoca hani diyor merhamet duygusu nerede nerede insanların iyilikleri, herkes tahammülsüz, herkes kavgacı ...
Bunların hepsi din bilgisinin eksikliğinden diyor ama altını çiziyor, akıllıca verilen din kavramından bahsediyorum diyor, Allah sevgisi ve dinin sonsuz anlayış ve merhamet dolu olduğunu gösterir kavramlarla anlatılması gerekli diyor...
Kesinlikle katılıyorum insanımız o kadar cahil ki ve evet üzerine basa basa yineliyorum zır cahil olan çok büyük bir kesim herşeyi "günah o" ile kapatan ama neyin ne olduğunu evladına, karısına, çevresine anlatmaktan aciz "günah" deyip işi bitiren tembel, merhametsiz, vicdansız, cahil o kadar insan var ki (çok korkarım böyle insanlardan oldum olası) ... Biz boşuna mı çocuklarımıza sevdiklerimize dua ediyoruz "Allahım sevdiklerimizi çocuklarımızı iyilerle karşılaştır" İşte bu "iyiler" merhametliler, bu iyiler vicdan sahibi olanlar ve bu iyiler içinde gerçekten Allah korkusu barındıranlar... Ve ben gerçekten bu olgulara inanıyor ve çocuğumda uygulamaya gayret gösteriyorum, herkes kapısının önünü temizlese kirlilik olmaz var ya işte herkes bireyleri çocukları yetiştirirken bunlara dikkat etse tertemiz insanlar olur ki böylece biz hem çocuklarımıza hem de çevreye güvenle yaşarız...
İyilerin devamı ve çoğalması dileklerimle...

Hiç yorum yok: